Gostujoče predavanje: Jelka Stergel in Ida Hiršenfelder
27.3.2018

  • 27. 3. 2018 ob 18. uri Jelka Stergel: Pomen in vloga filmski festivalov pri razvoju filmske in AV produkcije v Evropi
    Jelka Stergel je direktorica Festivala slovenskega filma, ustanoviteljica LIFFe in Festivala dokumentarnega filma (Cankarjev dom).
    Avdiovizualno področje postaja z razvojem tehnologije najbolj razširjen način umetniškega sporočanja in tudi vedno bolj pogost način komunikacije. Eden izmed načinov AV sporočanja so tudi mednarodni in nacionalni filmski festivali. Festivali so se skozi zgodovino filma preoblikovali in zavzemajo vedno nove vloge, ki niso samo plod prilagajanja tehnološkemu razvoju ali novim filmskim politikam, pač pa prevzemajo tudi proaktivno vlogo v produkcijskem oziroma ustvarjalnem filmskem procesu. Od prvega filmskega festivala na svetu, ustanovljenega daljnega leta 1932 v Benetkah do današnje razvejane mreže raznolikih festivalov, ki se dogajajo že vsakem malo večjem kraju po vseh državah Evrope, Latinske Amerike, Azije in ZDA se je zgodilo kar nekaj bistvenih mejnikov, ki jih je vredno poznati. 

    27. 3. 2018 ob 19. uri Ida Hiršenfelder: Projekt Mrežni muzej (digitalizacija, sistematizacija in dostopnost arhivov v MG+MSUM)
    Projekt Mrežni muzej in postopke digitalizacije, sistematizacije in dostopnosti arhivov bo predstavila urednica repozitorija Ida Hiršenfelder. 
    Projekt Mrežni muzej, ki ga na pobudo Ministrstva za kulturo pripravlja Moderna galerija plus Muzej sodobne umetnosti Metelkova, MG+MSUM, je zasnovan kot repozitorij za hranjenje digitalne avdiovizualne kulturne dediščine in spletni dostop do AV gradiva. Ukvarja se z zbiranjem, povezovanjem in mreženjem umetniških praks, ki temeljijo na medijskih tehnologijah od zgodnje video produkcije (eksperimentalni film, video, animacija) do sodobnih digitalnih vsebin (skupnostna, računalniška, spletna umetnost) in nematerialne produkcije (performans, konceptualni, socialni, zvočni in večmedijski projekti). Zbiramo AV dokumente z umetniškimi vsebinami, katerih integralni del je dokumentiranje in multipliciranje. Poleg umetniških del v digitalni obliki hranimo posnetke z umetniških dogodkov, dokumentacije o umetniških delih in druge referencialne publikacije, ki bistveno pripomorejo k razumevanju arhivskega avdiovizualnega materiala. S spletnim povezovanjem opozarjamo na pomembne segmente dediščine, ki še niso vključeni v sistematične preglede umetniške produkcije v Sloveniji.